'Drogi hardstyle'u, nie wiem na czym polega twój problem (właściwiem wiem, ale tak czy inaczej), ale wiecie, że jeśli jestem wkurzony to na to, że mój numer został całkiem mocno przez was zerżnięty. 19 UserComments

Deadmau5 oskarża Wildstylez

Artykuł dodano: 24 lutego 2014, godz. 13:13
Odsłony: 6598x
'Drogi hardstyle'u, nie wiem na czym polega twój problem (właściwiem wiem, ale tak czy inaczej), ale wiecie, że jeśli jestem wkurzony to na to, że mój numer został całkiem mocno przez was zerżnięty. Nie jestem zły na wszystkich hardstyle'owych artystów, jak Afrojack czy Swedish House Mafia... Jestem zły, bo moja muzyka została ukradziona. Rozchmurzcie się, dzieciaki, nie wkurzajcie się. Szczerze, nie interesuje mnie to, jaki gatunek muzyki lubicie najbardziej, nie chodzi o gatunek. Myślę po prostu, że zżynanie od kogoś muzyki i sprzedawanie jej jako swojej nie jest najlepszym pomysłem', napisał w piątek Deadmau5 na swoim profilu społecznościowym, czym wywołał oczywiście lawinę komentarzy.

Część z nich (a jakże!) dotyczyła tego, że wrzucił do hardstylowego worka Afrojack i Swedish House Mafię, co jak się można domyślać było małą prowokacją, na którą rzecz jasna złapało się wielu komentatorów. Sedno sprawy dotyczy jednak sprawy poważnej, a mianowicie nowego numeru Wildstylez, w którym ewidentnie słychać te same, charakterystyczne akordy, co w wydanym prawie 4 lata temu utworze Deadmau5a "Some Chords". 


Wildstylez twierdzi, że bardziej inspirował się kawałkiem Bootyluv "Boogie 2nite", ale trudno przystać na taką argumentację, bo w pierwszej części motywu słychać jednak ewidentne podobieństwo do pierwszych dwóch akordów u Deadmau5a. Z drugiej strony gdybyśmy przesłuchali wszystkie kawałki świata, zapewne takich z identyczną sekwencją znalazłoby się więcej. Jedno jest pewne - dzięki Deadmau5owi o Wildstylez usłyszy teraz cały świat, przyczynił się zatem do promocji tej muzyki, chociaż jak zwykle w swoim stylu Joel poszedł o krok dalej i postanowił "stworzyć hardstyle w mniej niż godzinę". Specjalnie na tę okoliczność reaktywował swoje konto na Soundcloudzie, gdzie znajdziecie "DAT KICK DOE", dość humorystyczny muzyczny komentarz do muzyki hardstyle'owej. 

deadmau5 - Some Chords
Booty Luv - Boogie 2 Nite.wmv
Wildstylez - Straight Forward (Radio Edit)

DAT KICK DOE by fuckmylife
Komentarze
  • UcieX24 lutego 2014, godz. 13:32
    Dzięki temu też ciągle coś słychać o Deadmau5'ie, ale takie okoliczności do najprzyjemniejszych nie należą.
  • kamil1991x124 lutego 2014, godz. 15:24
    Afrojack i SHM hahahaha najlepszy troll w muzycznym świecie :)
  • 5zymek24 lutego 2014, godz. 16:27
    z tym Afro i szwedzką mafią to pojechał :D trollmau5, ale ogólnie to wydaje mi się że deadmau5 tego nie zostawi i ta sprawa będzie się ciągnąć i będą leciały hejty itp. ale z drugiej strony świat troszkę usłyszy o wildstylez o których ja słyszałem bardzo nie wiele gdyż nie słucham hardstylu.
    BTW 1.00 min
    Starkillers, Richard Beynon & Kai - Rampage (Original Mix)
  • Luc Deep24 lutego 2014, godz. 17:31
    "Nie jestem zły na wszystkich hardstyle'owych artystów, jak Afrojack czy Swedish House Mafia..."...pewnie chodziło mu że nie jest zły na hard...wróć na nu-stylowców w odróżnieniu od Afrojacka i SHM, choć nie znam info, że tak kiedykolwiek było.

    Nie ma linka do tego numeru Wildstylez...
  • VerTax24 lutego 2014, godz. 20:06
    @Luc Deep
    Jest błąd "Błąd: | GDataServiceForbiddenExceptionPrivate video"- czyli obstawiam, że osoba to uploadująca ustawiła jako video prywatne i nie można go oglądać i embedować na innych stronach.
  • Aural Light24 lutego 2014, godz. 20:07
    Tutaj są wycinki z tweeter :)

    http://doandroidsdance.com/news/deadmau5-wild[...]/

    Tylko pytanie gdzie jest ten zerżnięty numer Wildstylez o który tyle szumu? :D
  • Matthew Mourner24 lutego 2014, godz. 21:05
    Czy wygooglowanie tego kawałka na prawdę stanowi taki problem?
  • Jared2224 lutego 2014, godz. 21:06
  • kotal24 lutego 2014, godz. 22:20
    co ta zdechla mysz bredzi ??!! ok moze troche racji ma z tym trackiem ale jak moze twierdzic ze afrojak to hardstylowy dj? nie czaje tej prowokacji. a moze deadmaus5 takie wlanie ma pojecie ze nie potrafi rozroznic hardstyle od electro house??? chyba mu sie nudzi i atakuje kogo sie da. ten jego hardstylowy kick czy utwor nie wiem jak to nazwac to by se darowal i nie osmieszal sam siebie. niech lepiej zajmie sie robieniem jakiegos dobrego tracka wkoncu a nie siedzi na twitterze i szuka sensacji!!!
  • DjRules24 lutego 2014, godz. 22:27
    Każdy zgapia od każdego nie ważne jaki gatunek...przykłady
    Flosstradamus on how to make a hit: The Hardstyle + 808 story.

    Scooter the epic Hardstyle Rippers

    A po za tym Tiesto też kradł sample nie raz i coś się stało???
    Mysza robi szum koło siebie i tyle ,niech lepiej puści jakiś kawałek rockowy na swojej imprezie za kase ,to mu najlepiej wychodzi :)
  • Pixik0725 lutego 2014, godz. 00:01
    Powiedzmy sobie szczerze, były kawałki, które zostały zerżnięte w sposób bardziej bezczelny. Tutaj mamy może jakieś zapożyczenie ale żeby robić hałas o to? No ale Deadmau5 zapewne zrobił to dla zwały:)
  • Kramon25 lutego 2014, godz. 02:37
    hahah kotal dał się ztrollować lameeee. Wogóle ten news pokazuje jak mało ludzi wchodzi na forum bo na forum o tym pisałem dużo wcześniej kiedy było jeszcze gorąco:

    w tym temacie:
    http://www.ftb.pl/temat/95814/rip-wildstylez-[...]

    ale najlepsze twitty to były te xD

    https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphoto[...]

    https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphoto[...]
  • Jerycho198825 lutego 2014, godz. 09:23
    Myślałem, że Deadmau5 jest inteligentniejszy a tu? Zamiast to załatwić jakoś po cichu, nawet prawnie to ten jak zwykle upublicznia... Przez takie właśnie działania potem ląduje on na jednej liście w pewnym klubie z wykonawcami, których (jak widzimy w powyższej wypowiedzi) w pewien sposób obraża. Tak więc utwierdza mnie to tylko w przekonaniu, że Joel robi muzykę na najwyższym poziomie ale jako człowiek jest chamem i prostakiem ;)
  • Kramon25 lutego 2014, godz. 19:28
    Wiesz. Dobrze że wyciągnoł to właśnie na publike. Wiesz ile deadmau5 wkłada pracy i wiedzy w swoją muzykę. i To jest istny rip tu nie chodzi o ułożenie melodi ale nawet ten sam dzwięk... Dobrze że zostało to wylane na publike bo ludzie powinni wiedzieć o takich sprawach.
  • Aural Light25 lutego 2014, godz. 19:39
    Jest i owy numer :) Wszędzie nie pokasowali ;] https://soundcloud.com/davide-scalzo/wildstyl[...]
Zarejestruj się i zaloguj, aby dodać komentarz...
Komentarze (19)