Fatboy Slim

Fatboy Slim
Kraj:
Wielka Brytania
www:
http://www.fatboyslim.net/

Norman Cook urodzony 13 Lipca 1963 roku , karierę rozpoczął w 1986 roku , dołączając do grupy „The Housemartins”, zastępując założyciela grupy, Teda Key’a. Po zakończeniu działalności następnego roku, Cook zajął się jego odwieczną pasją: remiksowaniem muzyki i graniem acid-house’owego repertuaru na klubowych parkietach. Jeszcze grając na basie dla „The Housemartins”, opanował trudną sztukę władania płytami winylowymi. Na początku lat 90, Cook zajął się nagrywaniem wspólnie z „Freakpower” i „Beats International” podobnych, house’owych rytmów, jednak z większym wskazaniem na mocne, rapowe bity i psychodeliczne dźwięki. „Beats International” było raczej kolaboracją muzyków niż prawdziwym zespołem, ale (tak jak w większości projektów, z którymi związany był Cook) nie przeszkodziło to w wyprodukowaniu hitu „Dub Be Good To Me”. Także z „Freakpower” nagrał kilka utworów, które jeszcze długo nie odejdą w zapomnienie, np. „No Way” – wesoły, melodyjny kawałek raczej w stylu Latino-Breakbeat, niż rap lub Acid-House, ale wpadający w ucho. Grając z „Freakpower”, Cook zaprzyjaźnił się z Ashley Slaterem – założycielem „Freakpower”, a po rozwiązaniu grupy ukrywającym się pod pseudonimem „Dr Bone”. Później, właśnie jako „Fatboy Slim”, Norman zaprosił Slatera do pracy nad jego płytą „Halfway Between The Gutter And The Stars”. Nadszedł rok 1995 i Norman znalazł czas na tworzenie pod nowym pseudo „Pizzaman” – acid house’owe kawałki i gdzieniegdzie dające się wyczuć zaczątki stylu, którego Cook był pionierem, big-beatu. W poźniejszym czasie, Norman zmienił wytwórnię na „Skint”, ale ponieważ pseudonim „Pizzaman” należał do jego starej wytwórni, Cook wymyślił sobie nowe pseudo „Fatboy Slim”. Szybko nagrał (w tydzień czasu w swoim domowym studio, urządzonym na strychu – „The House Of Love”) swoją debiutancką płytę „Better Living Through Chemistry”. Album nie odniósł znaczącego sukcesu, zawierając całkiem nowe brzmienia, mnóstwo kawałków w stylu big-beat i bardzo dużo psychodelicznej muzyki. Norman zawarł w albumie niektóre utwory, będące miksami kawałków z jego poprzedniej działalności i tak choćby „Everybody needs A 303” jest remiksem latyno-brzmiącego i karnawałowego „Everybody Needs A Carnival”. Później wydał jeszcze kilka płyt, nie wchodzących w oficjalny skład dyskograficzny (Fatboy Slim/Norman Cook Collection – zbiór miksów oraz Signature Series: Vol 1, Fatboy Slim’s Greatest Remixes – także miksy). Kolejny album był absolutnym hitem, nowością i bestsellerem wśród nagrań muzycznych. „You’ve Come A Long Way, Baby” z hitowymi singlami „Right Here Right Now”, „The Rockafeller Skank” czy „Praise You” przyniósł Slimowi pełno nagród MTV i Grammy nie tylko za stworzenie fantastycznej, przebojowej i bardzo wesołej muzyki, idealnie nadającej się na imprezy, ale też za oryginalne i wybitne teledyski do jego utworów. Kolejnym Albumem wydanym przez Slima była kompilacja Big-beatowo – funkowo – klubowa zawierająca jego set utworów innych wykonawców – „On The Floor At The Boutique”. Następnie, w 2000 r. kolejny longplay, „Halfway Between The Gutter And The Stars”. Płyta okazała się zgoła inna od wcześniejszych jego produkcji. Po raz pierwszy Norman zaprosił do pracy nad swoim albumem wokalistów. Płyta różni się też tym, że kawałki na niej zawarte sa bardziej spokojne, nagrane w stylistyce soulowej, cześciowo trip-hopowej. Może właśnie dlatego Macy Gray zgodziła się na współpracę. Album „Halfway …” nie odniósł już tak wielkiego sukcesu, ale i tak przez wiele miesięcy single takie jak „Sunset (Bird of Prey)” czy „Weapon of Choice” zajmowały czołowe miejsca na listach przebojów. Oczywiście przyniosły także kilka nagród za teledyski (do utworu „Weapon of Choice”, w którym tańczył Christopher Walken).Fatboy Zrobił sobie potem przerwę w nagrywaniu. W międzyczasie zdążył ożenić się z prezenterką BBC, Zoe Ball, która niedługo potem urodziła mu syna, ochrzczonego imieniem Woody. W lipcu 2001r. na plaży w Brighton odbyła się megaimpreza, na której za darmo wystąpił Norman. Sam nie spodziewał się tak wielkiej frekwencji i przyznał się potem, że był to jego jak dotąd najlepszy występ w życiu. Warto podkreślić, że był to pierwszy raz, kiedy Norman grał przed publicznością w swoim mieście, Brighton. Impreza zaowocowała kolejny album, wydany na początku 2002 r. – „Live On Brighton Beach”. Był to zapis występu Slima, zawierający m.in. komunikat ostrzegawczy policji, przerywający imprezę i mówiący o zbliżającym się przypływie. Jest to bardzo dobrze zgrana kompilacja house’owych hitów sezonu.

Newsy związane z tym artystą

Imprezy blisko Ciebie w Tango App →