Ocet, Miloopa, Baasch na Festiwalu Tauron Nowa Muzyka. Na miesiąc przed rozpoczęciem siódmej edycji festiwalu Tauron Nowa Muzyka, znacie już największe gwiazdy, jakie pojawią się tego roku w ostatni 0 UserComments

Kolejni artyści Festiwalu Tauron Nowa Muzyka oraz wydarzenia towarzyszące!

Artykuł dodano: 26 lipca 2012, godz. 13:44
Odsłony: 4934x

Ocet, Miloopa, Baasch na Festiwalu Tauron Nowa Muzyka.

Na miesiąc przed rozpoczęciem siódmej edycji festiwalu Tauron Nowa Muzyka, znacie już największe gwiazdy, jakie pojawią się tego roku w ostatni weekend sierpnia w katowickiej Dolinie Trzech Stawów i innych punktach miasta, poznaliście również nazwiska gorących debiutantów, którzy przez dwa dni będą prezentowali swoją muzykę na wszystkich scenach, nadeszła więc pora, by rozpocząć prezentację polskich twórców, którzy również w tym czasie zawitają do Katowic. Jak zwykle czeka na Was wyśmienita mieszanka krajowego jazzu, elektroniki i awangardowych pomysłów, za którą w tym roku odpowiada między innymi Ocet – szalone, post-jazzowe trio, które w zeszłym roku zaskoczyło wszystkich niezmiernie popularnym singlem, dowodzącym, że na polskiej scenie pojawiła się kapela, zdolna dorównać legendarnym The Necks. Pianistka Joanna Duda, basista Wojciech Mazolewski i perkusista Jakub Janicki stawiają na czysty improwizowany żywioł, w którym pomysły znane chociażby z płyt Jamesa Blake czy BADBADNOTGOOD, zyskują niesamowite aranżacje, rozpisane na laptopy, elektronikę i jazzowe instrumenty, a wirtuozerska perfekcja wszystkich muzyków idzie ręka w rękę z upodobaniem do ciągłego zaskakiwania odbiorców. Jeśli chcielibyście poznać jedno z najciekawszych zjawisk na polskiej scenie muzycznej to na tym koncercie nie powinno Was zabraknąć.

Drugiej z zaproszonej przez nas polskich gwiazd, nie trzeba raczej przedstawiać żadnemu miłośnikowi rodzimych nowych brzmień. Począwszy od 2005 roku, kiedy to ukazał się ich debiutancki album, zatytułowany Nutrition Facts, Miloopa nie ustaje w wysiłkach, by pracować z najlepszymi, światowymi producentami, tworząc muzykę w której każdy fan współczesnej tanecznej elektroniki znajdzie coś dla siebie. Niezależnie od tego, czy uwielbiacie hip-hop, czy wolicie ostrzejsze drum’n’basowe brzmienia albo chcecie się pobawić przy brzmieniach klasycznego funky, wrocławski zespół z niezrównanym wyczuciem potrafi połączyć te wszystkie elementy, tworząc wielowymiarową przestrzeń dźwiękową, w której jest miejsce zarówno dla delikatnych melodii granych przez kwartet smyczkowy, jak i dla zaangażowanego rapu w wykonaniu członków legendarnego składu Anti-Pop Consortium. Od lat podbijają Europę na jazzowych i elektronicznych festiwalach, tym razem przyszła kolej, by zagrali przed najbardziej otwartą i chłonną publicznością w Polsce.

Planując polską scenę na tegoroczny festiwal, nie zapominamy też jak zwykle o debiutantach, których tym razem (między innymi) będzie reprezentował Baasch. Ukrywający się pod tym pseudonimem Bartek Szmidt, śpiewający na co dzień w warszawskiej grupie Plazmatikon, sprawił ostatnio wszystkim sporą niespodziankę, publikując w Internecie pierwszą solową EP-kę, zatytułowaną Simple Dark Romantic Songs, zawierającą cztery utwory, które przyniosły mu natychmiastowe porównania z dokonaniami Circlesquare. Podobnie jak działający od półtorej dekady Kanadyjczycy, Baasch również doskonale łączy spory songwriterski talent z upodobaniem do mrocznych brzmień i tanecznych rytmów, oprawiając swoje utwory w gęste brzmienia syntezatorów i niepokojąco przesterowane wokalizy. Choć zadebiutował jako solista zaledwie przed trzema miesiącami, jeden z jego utworów znalazł już sobie miejsce na prestiżowej składance Glacis Records prezentującej najciekawsze europejskie projekty z kręgu szeroko pojętej nowej elektroniki. A już w sierpniu będziecie mieli okazję przekonać się, jak ta zjawiskowa, na wskroś współczesna muzyka brzmi na żywo.

Przedstawieni wykonawcy to tylko część polskiej reprezentacji na tegorcznej edycji festiwalu. Kolejna odsłona wkrótce.

 

Mobilny Kontener Designu na Tauron Nowa Muzyka Festiwal 2012.

Piętnaście produktów zaprojektowanych przez polskich projektantów. Piętnaście produktów, które zbliżają się do ideału, do Produktu Doskonałego. Wszystkie zgromadzone w jednym miejscu – w Mobilnym Kontenerze Designu, najnowszym zadaniu w ramach projektu Design Silesia.

Design Silesia to projekt, który od początku powołania przez Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego ma na celu stworzenie pomostu pomiędzy projektantami, producentami i użytkownikami tak, by poprzez dobry design wspomóc rozwój regionu oraz śląskich przedsiębiorstw. Mobilny Kontener Designu jest w prostej linii rozwinięciem podstawowego celu.  

Dotychczas Mobilne Kontenery Designu mogliście oglądać i zwiedzać  w 4 lokalizacjach: Katowice, Gliwice, Gdynia (podczas Gdynia Design Days - http://www.gdyniadesigndays.eu/) i Rybnik. Pomimo stusonkowo niewiekiej powierzchni tej mobilnej galerii (długość: 6058 mm, szerokość:2438 mm, wysokość:2591 mm) w Katowicach i Gliwicach Mobilne Kontenery odwiedziło ponad 2000 osób, a w samej Gdyni 220. Daje to ponad 5000 osób na 28,8 metrach kwadratowych wypełnionych najlepszym polskim designem!

W dniach 24-25 sierpnia 2012 Mobilne Kontenery Designu staną na powrót w Katowicach na terenie tegorocznego festiwalu Tauron Nowa Muzyka 2012. Projekt Mobilne Kontenery Designu jest współorganizowany przez Design Silesia i Instytucję Kultury Ars Cameralis Silesiae Superioris.

Samo słowo kontener wywodzi się od łacińskiego słowa contineo, które oznacza trzymać razem. Taki też powinien być dobry design: powinien łączyć wspólne interesy projektanta, producenta i użytkownika. Dobry design ułatwia bowiem życie zwykłego człowieka, a przy okazji podnosi nie tylko renomę producenta, ale także rozwija jego działalność. Produkty, które prezentowane są na wystawie w Mobilnym Kontenerze Designu to doskonałe przykłady potwierdzające ten fakt. Większość z nich posiada po kilka z listy piętnastu cech, które powinien mieć Produkt Doskonały, stworzonej przez specjalistów Design Silesia. Są to: funkcjonalność, jakość, strategia, estetyka, ekonomia, bezpieczeństwo, dystrybucja, innowacyjność, ergonomia, ekologia, komfort, dostępność, wytrzymałość, tradycja i technologia.

 

Producenci prezentowanych na tej specyficznej wystawie produktów już dawno przekonali się o tym, że warto inwestować w dobre projektowanie. Design przynosi bowiem profity: wzrasta sprzedaż produktów, powiększają się zyski, a zadowoleni użytkownicy przywiązują się do marki i chętnie sięgają po kolejne produkty. Mobilny Kontener Designu to sygnał, że dobry design równa się wymiernym korzyściom dla wszystkich. To swoiste wyciągnięcie ręki z zaproszeniem: przyjdź, zobacz jak robią to inni i jak wielkie mają dzięki temu profity. To także zwrócenie uwagi na projektantów, wskazanie, że warto im zaufać i powierzyć swój produkt. Wreszcie, Mobilny Kontener Designu jest swoistym kierunkowskazem dla użytkowników: te rzeczy spełniają Twoje oczekiwania!

 

Ojciec transportu kontenerowego Malcolm McLean pewnie nie przypuszczał, że w 2012 roku kontener stanie się miejscem dla sztuki, kiedy ponad pięćdziesiąt lat temu zainwestował cały swój majątek w przebudowę tankowca w statek, który mógłby przewozić kontenery załadowane towarem. W 1965 roku statek nazwany dumnie Ideal X wyruszył w podróż z ładunkiem 35-stopowych kontenerów z Newark do Houston. Po latach, 13 maja 2012 roku, w swoją podróż wyruszył Mobilny Kontener Designu, swoista galeria produktów, które w swojej perfekcji zbliżają się do Produktu Idealnego. Trasa zaczyna się w Katowicach, by ostatecznie dotrzeć do wielu innych miast regionu i przekonywać do inwestycji w design.

Zapraszamy was do odwiedzenia Mobilnych Kontenerów Designu, które przez 2 dni dostępne będą na terenie festiwalu Tauron Nowa Muzyka w Dolinie Trzech Stawów w Katowicach.

 

KONTENER

(ang.), pojemnik, zbiornik służący do gromadzenia, przechowywania drobnicy (nosiwa w postaci oddzielnych przedmiotów) albo masówki (nosiwa w postaci sypkiego materiału); stosowanie k. (tzw. konteneryzacja) znacznie usprawnia i ułatwia transport, zwł. przeładunek towarów z jednego środka transportowego na drugi, gdyż nie wymaga opróżnienia k. w czasie poszczególnych faz transportu.

/ Encyklopedia Powszechna PWN, Wyd. PWN, 1973 /


Festiwal Tauron Nowa Muzyka - wystawa i warsztaty fotograficzne.

Festiwal Tauron Nowa Muzyka 2012 będzie nie tylko okazją do zapoznania się z tym co najlepsze i najświeższe w muzyce elektronicznej i tzw. pogranicza dźwięków.

Jak co roku staramy się zbudować dobry kontekst do obcowania z fotografią, sztukami plastycznymi i filmem. Podobnie jak w ubiegłych latach i tym razem będziecie mieli okazję zapoznać się z pracami i instalacjami wizualnymi przygotowanymi specjalnie z myślą o TNM 2012.

W ramach wykładów i warsztatów prowadzonych przez profesjonalnych fotografików i artystów wizualnych tym roku proponujemy Wam kolejne spotkania z twórcami na stałe z warszawską agencją SHOOTME jak również zobaczenie ich najnowszych realizacji artystycznych.

Oto jakie projekty z kręgi sztuk wizualnych przygotowaliśmy dla wszystkich gości planujących pojawić się w Katowicach podczas siódmej edycji Tauron Nowa Muzyka Festiwal 2012.

Anna Szczęsna x Maldoror x Paweł Fabjański - ‘La Virgen Negro

 

Anna Szczęsna zaprojektowała kilka lat temu plecak z wytłoczoną Matką Boską, który był wesołą odpowiedzią na zalewające nas w Polsce dewocjonalia. Projekt był świetnie przyjęty i Szczęsna reaktywowała go w 2012 roku, zapraszając do współpracy projektanta mody, Grzegorza Matląga - Maldorora, który w swoich kolekcjach odwoływał się między innymi do Matki Boskiej Częstochowskiej. W efekcie powstały Czarne Madonny - 40 ręcznie ozdabianych plecaków/obiektów. Paweł Fabjański zabrał jeden z plecaków w podróż do Brazylii. Obiekt był punktem wyjścia, artysta fotografował go w różnych kontekstach, uruchomił strumień skojarzeń i połączeń wizualnych. Ostatecznie sam plecak zszedł na drugi plan, a Fabjański skupił się na poszukiwaniu swoistej duchowości w siłach natury. Podróż nie zaowocowała dalszą eksploracją motywów maryjnych, a odwrotem w stronę żywiołów, energii i faktur odkrywanych w krajobrazach i fragmentach otaczającej go rzeczywistości.

Jacek Kołodziejski - ‘Terrarium’

“Czym jest terrarium? Z założenia udaje dziką i naturalną przestrzeń, z drugiej strony jest zamknięte, ograniczone i sztuczne. Nie mam duszy podróżnika a przygody w egzotycznych krajach raczej mnie przerażają. Szukając wakacyjnego kompromisu, trafiłem do hotelu gdzieś na wybrzeżu Morza Śródziemnego. Mój wybór był intuicyjny. Hotel miał kilkadziesiąt lat. Im dłużej tam przebywałem, coraz bardziej zastanawiałem się, czy taka była wizja architekta, czy to upływ czasu spowodował, że roślinność zaczęła dominować na tym terenie. Czy wdarła się tam, gdzie nie była przewidziana? Obcując z tym miejscem, miałem wrażenie, że znajduję się w czymś na poły wymyślonym na poły dzikim. Czy to miejsce stało się ludzkim terrarium? Tak to poczułem. Kiedy nabrałem dystansu do tych fotografii, najbardziej uderzyła mnie zawarta w nich iluzja. Tak zapoczątkowałem do dziś kontynuowaną serię fotografii”.

Łukasz Ziętek - ‘Full Color Boxes’

 

Kiedy oglądamy coś interesującego czy pięknego, budują się w naszych umysłach wielowarstwowe kolaże. Z każdym doświadczeniem dodajemy kolejny barwny okaz do naszej kolekcji. Czy to możliwe, żeby rzeczy tak nieuchwytne jak kolor, muzyka czy inspiracja zamknąć w gablocie? Full Color Boxes będą mocną dawką bodźców.

 

W ramach wykładów i warsztatów prowadzonych przez profesjonalnych fotografików i artystów izualnych tym roku proponujemy Wam kolejne spotkania z twórcami na stałe z warszawską agencją SHOOTME.

Paweł Fabjański pomówi i tym jak balansować pomiędzy komercyjnym a artystycznym i autorskim charakterem pracy jak również zada pytanie o konwencje panujące we współczesnej fotografii, Jacek Kołodziejski przybliży Wam zawodową codzienność profesjonalnego fotografa, natomiast Łukasz Zięte i Michał Majewski podczas wspólnego wystąpienia zastanowią się wspólnie z widownią nad tym jak skutecznie i świadomie budować zarówno swój wizerunek medialny jak i pomyślnie kreować wizerunek swoich klientów. Pełny opis spotkań wraz z rozbiciem na dni znajdziecie poniżej.

Aby ułatwić dojazd i powrót tym z was, którzy przebywać będą na Campingu TNM 2012 przypominamy o działające w czasie całego festiwalu dodatkowej komunikacji miejskiej KZK GOP obsługującej Dolinę Trzech Stawów (teren TNM 2012) i inne punkty w Katowicach. Dokładny rozkład podamy wkrótce (szukajcie w zakładce Festiwal - Dojazd).

PROGRAM WYKŁADÓW / WARSZTATÓW podczas TNM 2012:

Ważne - W tym roku warsztaty odbywać się będą w auli wykładowej Uniwersytetu Śląskiego (wydział Prawa i Administracji. ul. Bankowa 11b) w Katowicach.

26.08 (Piątek)

Paweł Fabjański: O fotografach balansujących na krawędzi sztuki i komercji.

Nadav Kander, jeden z najbardziej znanych fotografów reklamowych na świecie, zdecydował się na mocny rozdział estetyczny między swoim portfolio komercyjnym a artystycznym. Czy to dlatego, że pogodzenie fotografii autorskiej z reklamową jest niemożliwe? Czy jest to tylko jedna ze strategii? Przeglądając portfolia najciekawszych współczesnych fotografów, sprawdzimy, czy oddzielają oni reklamę od sztuki czy może udaje im się te dwa światy połączyć. Na koniec pojawi się pytanie o konwencje w fotografii: czy są one sztywne? Czy nie można powiedzieć czegoś ważnego językiem reklamy?

27.08 (Sobota)

Jacek Kołodziejski: Czym naprawdę zajmuje się fotograf?

Opowiem o codzienności profesjonalnego fotografa, która wykracza znacznie poza samo robienie zdjęć. Niezależnie od tego, czy mamy do czynienia z autorskim działaniem czy zleceniem komercyjnym, dla uzyskania efektu jakim jest świetna fotografia, potrzeba przejść przez szereg niezbędnych procesów i czynności. Wykład będzie oparty o przeprowadzone przeze mnie projekty artystyczne i reklamowe. Mam nadzieję, że uda mi się uzasadnić, dlaczego często mówię, że fotograf jest przede wszystkim reżyserem zdjęć.

28.08 (Niedziela)

Łukasz Ziętek i Michał Majewski – Jak nas widzą, tak nas piszą 2012.

Łukasz Ziętek jest uznanym fotografem modowym i portrecistą postaci show business’u. Jak to tego doszło, w jaki sposób zbudował siebie i swój świat? Razem z Michałem Majewskim, założycielem agencji fotografów SHOOTME, opowiedzą o codziennej pracy nad wizerunkiem artysty. Jakie są możliwe strategie autopromocji? Jak ważna jest obserwacja działań konkurencji? Tworzenie swojego wizerunku to również  pozytywny wkład energii i ekspresji w spotkania w działaniu z innymi artystami - wszystko po to, aby w niestandardowy sposób pozostawać widocznym i interesującym dla innych. Ziętek i Majewski będą się opierać o przykłady ze wspólnej pracy, wystaw i prezentacji prac Ziętka, jak i ciekawych artystów znanych na świecie, nie tylko z dziedziny fotografii.

Uwaga! Udział w wykładach / warsztatach jest bezpłatny. Ilość miejsc ograniczona. Decyduje kolejność zgłoszeń.

Zapraszamy do zapisów na wszystkie warsztaty pod adresem:

warsztaty[at]happymonday.pl

Ważne - w treści maila prosimy o podanie swoich danych osobowych oraz nazwy wykładu/warsztatu w którym chcielibyście wziąć udział.

Komentarze
Zarejestruj się i zaloguj, aby dodać komentarz...
Komentarze (0)
Popularne newsy
1koment.Morillo zmarł od przedawkowania trzech rodzajów narkotyków Morillo zmarł od przedawkowania trzech rodzajów narkotyków 20 października, godz. 20:00