Jeszcze kilkanaście dni temu na szczycie drum and bassowej listy Beatportu znajdował się kawałek wydany przez polski label DUSTLA. To właściwie wytwórnia polsko-belgijska, bo kierownikiem... 20 UserComments

Polski label z sukcesami: rozmawiamy z szefem DUSTLA!

Artykuł dodano: 23 lipca 2013, godz. 10:56
Odsłony: 4220x
Jeszcze kilkanaście dni temu na szczycie drum and bassowej listy Beatportu znajdował się kawałek wydany przez polski label DUSTLA. To właściwie wytwórnia polsko-belgijska, bo kierownikiem przedsięwzięcia jest mieszkający w Belgii polski producent Damian, znany wcześniej jako Nishin Verdiano, obecnie jako Kill Tonight. Jaką muzę wydaje? Wszystko między electro house'em, a dubstepem i wiele więcej. Bass music z mocnym uderzeniem i sporą dozą przebojowości, czasem zahaczające o glitch hop, czasem o trap lub inne nowoczesne wynalazki. 

DUSTLA działa prężnie, release'y lądują na listach sprzedaży, jest odzew na Twoją działalność. Ostatnio spory sukces  odniósł numer "Therapy" projektu I.Y.F.F.E & FEEX...

- "Therapy" to jedna z najlepszych produkcji drumstepowych, jakie osobiście słyszałem, na pewno jest to jeden z lepszych release'ów w DUSTLA. Jest to bardzo melodyjny track, zawierąjacy elementy Drum & Bass, co dodaje jeszcze większej mocy. W skład I.Y.F.F.E wchodzą 2 osoby: Conrad Funk (Kanada) i Alex Mind (Brazylia).Z Alexem znamy się już dość długo. Gdy tylko wysłał mi demo tego tracka, od razu zdecydowałem się, aby go wydać. Panowie mają na koncie już wiele sukcesów takich, jak np. wydanie w wytwórni Skrillexa czy Borgore'a. Ale to nic w porównaniu z tym, co mają w planach. Z kolei FEEX to nowy projekt Juliena (The Noisy Freaks) i Guillaume (Blaster), którzy są już dość znani na rynku bass music.Na pewno możecie się spodziewać wielu innych release'ów w DUSTLA zarówno od I.Y.F.F.E., jak i FEEX. Track uplasowal sie na pierwszej pozycji na Beatport Top 100 Drum & Bass, a wspierali go między innymi: John B, Far Too Loud, Dirtyloud, Reid Speed i wielu innych.


Czy nazwa labelu DUSTLA to nawiązanie do OWSLA Skrillexa?

- Nie. Jest podobna, ale ogólnie nie inspirowałem się w ogóle OWSLA, DUSTLA to miał być początkowo mój projekt muzyczny, ale zmieniłem zdanie i nazwałem się Kill Tonight.



Jak być przedstawił dotychczasowe sukcesy?

- Nie spodziewałem się, że DUSTLA osiągnie taki sukces, przynajmniej nie w tak szybkim tempie. Największym sukcesem jak dla mnie muzyka, którą wydajemy - jest naprawdę bardzo mało wytwórni, które wydają produkcje na wysokim poziomie. Prawie każdy wydany release był w TOP 10 w swoich gatunkach, 4 tracki z 8 release'ów były #1 na Beatporcie, oczywiście nie jest to najważniejsze, ale to pokazuje, że nie trzeba być Guettą, aby zrobić hita.

Jak to się udaje?

- Od samego początku skupiałem się na tym, aby każdy wydany release miał najlepszą promocję, najlepsze remiksy, najlepszy artwork. Dużym sukcesem jest trasa wytwórni po USA, która odbędzie się niedługo, nie mogę na razie zdradzić nic więcej na ten temat. Co jeszcze... duże wsparcie u OGROMNYCH wytwórni, co mnie na początku zdziwilo, że w ogóle chcą nam pomagać i że to oni do nas napisali, a nie odwrotnie. A także support od znanych artystów bass music i nie chodzi tu tylko o zagranie naszych tracków w secie. Zresztą, ci co śledzą nasze profile będą wiedzieć o co chodzi, nie chcę sie zbytnio rozpisywać na ten temat.

Którzy artyści z DUSTLA zamiatają najbardziej Twoim zdaniem?

- Każdy artysta z DUSTLA jest najlepszy, inaczej nie wydawałby u nas.


Dużo demówek dostajesz?

- Sporo, nie da się tego zliczyć, używamy serwisu “Demodrop” do demówek, ale większość osób i tak spamuje nam wszystkie maile + soundcloud + facebook page + prywatne profile na facebooku ludzi z wytwórni.

Dużo słabizny?

- Za dużo, ale staramy się pomagać młodym producentom, robimy #DUSTLADAILYTIPS (ciekawa inicjatywa z wrzucaniem codziennie jednej rady dla producentów, przeważnie całkiem sensownej i przydatnej - przyp. red.)


Na czym polega słabość najgorszych słabizn?

- Największym problemem jest chyba słaby mixdown w demach, bo nawet jeśli track jest dobry, a ma słaby mix, to nie możemy z tym nic zrobić. Oczywiście jeśli naprawdę jaramy się jakimś utworem, prosimy takiego artystę na spotkanie/rozmowę na skypie i staramy się wytłumaczyć co jest źle, i co trzeba zmienić.

A dobroci ile przychodzi?

- Jest tego trochę, ale problemem jest to, że ludzie wysyłają nam różne rzeczy, które totalnie nie pasują do DUSTLA, np. dużo słabych big roomów - słabych w sensie: wszystko to, co ma najlepszą sprzedaż. Gdyby wysyłali to do Ultra czy do Spinnin’, na pewno by im to wydali. Z drugiej strony nieraz jestem w szoku, jak dostajemy dema od 15-latków, którzy produkują na lepszym poziomie niż większość znanych producentów.

Na koniec powiedz skąd w ogóle wziął się pomysł na założenie labela?

- Pomysł powstał z braku jakości i profesjonalizmu na rynku muzycznym, tak jak wspominałem wcześniej trudno jest znaleźć wytwórnię, która trzyma poziom. Chciałem też pokazać, że jest dużo producentów, o których jeszcze nikt nie słyszał, a są naprawdę zajebiści.

Dlaczego warto to robić?

- Warto pomagać, i warto mieć coś swojego. Od samego początku, kiedy założyłem tę wytwórnię, myślałem tylko o tym co zrobić, aby być najlepszym na rynku. Tylko z tą myślą w głowie można osiągnąć sukces.

A które kawałki najlepiej oddają oblicze labelu? TOP 3?

- Wszystkie. Nie zrobię Ci TOP 3. Nie mogę. Każdy release w DUSTLi jest dla mnie TOP. I nie potrafię wybrać najlepszych. Taką robimy selekcję.




TRACKI NA BEATPORCIE:

http://www.beatport.com/label/dustla/24688

DARMOWA KOMPILACJA "WE ARE DUSTLA":

https://www.facebook.com/DUSTLA/app_241368579222450

WYBRANE NUMERY Z KATALOGU: 

I.Y.F.F.E & Feex - Therapy

EDM - Alex Mind - Call it Complex

Dubstep - TheBiocide - Blood Beat

EDM - Ak9 & Tyler Hunt Feat. Bombs And Bottles - Shadow (Original Mix)

GLITCH - Rocket Pimp ft. Marie L - Stop The Rain (Original Mix)

Glitch - Kill Tonight - Zombie

Bass - [22:22 Album] 5. Shirobon - Derelict City
Komentarze
  • UcieX23 lipca 2013, godz. 11:32
    "dużo słabych big roomów - słabych w sensie: wszystko to, co ma najlepszą sprzedaż. Gdyby wysyłali to do Ultra czy do Spinnin’, na pewno by im to wydali."
    Naprawdę? :P Myślicie, że gdybyście nie wydawali tych hałaśliwych, oklepano-skrillexowych kawałków to byście od razu mieli taki support? Wybaczcie, ale wszystko co tu usłyszałem to typowo na "najlepszą sprzedaż". Modnie i hałaśliwie.

    "Pomysł powstał z braku jakości i profesjonalizmu na rynku muzycznym, tak jak wspominałem wcześniej trudno jest znaleźć wytwórnię, która trzyma poziom."
    Naprawdę jest tak mało labeli, które wydają taką muzykę jak Wy? W takim razie nie wiem czemu teraz dubstep czy drumstep jest zalewaną właśnie taką muzyką, aż nie obyci w temacie mówią, że dubstep to muzyka ruch***cych się robotów.

    Do samego labela nic nie mam, bo i tak powielają schematy i w tak zniszczonym już stylu dubstep i drumstep tylko bawią mnie te górnolotne zdania, jakby to był niesamowity, wyjątkowy label. Przecież tak naprawdę to kolejny label który tworzy muzykę pod panującą modę i stąd te sukcesy.
  • digitalusum23 lipca 2013, godz. 11:38
    zgadzam się z Uciexem.

    życzę powodzenia z labelem i tourne po USA choć jako fan zbassowanej muzy w życiu nie sięgnę po te tracki....niestety ale jak dla mnie te brzmienia za bardzo własnie przypominają Skrillexa, Aokiego i innych podobnych..śmiało można to grać na ULTRA natomiast nie sądzę, że usłyszę te tracki w secie jakiegos drumowego dj z czołówki z UK....jest trend i moda i są odbiorcy więc czemu by nie, w USA się przyjmie bez problemu.
    ps. Dustla - Owsla....Kill Tonight-Kill The Noise....rozumiem, że to jest ten przejaw oryginalności...?!
  • Pixik0723 lipca 2013, godz. 12:50
    Włączyłem sobie dwa pierwsze lepsze i tracki mi podchodzą. Całkiem niezły materiał.
  • M Kordowiak23 lipca 2013, godz. 13:25
    @UcieX zdziwiłbyś się jak mało labeli podchodzi profesjonalnie do tego co robią, swoją robotę ograniczając do przeglądania demówek, wysyłania tracków do dystrybucji i ewentualnie rozesłania spamowego newslettera, którego i tak nikt nie czyta. Każda inicjatywa w EDM, która wychodzi trochę dalej jest godna pochwały.
  • proglife23 lipca 2013, godz. 14:37
    uciex ty taki mądrala widze a coś osiągnałeś poza komentowaniem na ftb?
  • UcieX23 lipca 2013, godz. 15:17
    @ M Kordowiak
    Ale każdy label tak robi (oprócz spamowania newsletterami) :) To czy zostanie dany materiał zagrany i wypromowany nie zależy już zazwyczaj od profesjonalizkmu wytwórni, a od DJ'i, czy dany materiał im się spodoba, więc często od szczęścia ;)

    Dla mnie inicjatywa godna pochwały to np. album, gdzie każdy artysta tworzy utwór który będzie się kojarzyć z jego miejscem zamieszkania, nazywa utwór wg tego miejsca. Taka składanka niedługo ma powstać w polskim labelu w którym też wydawałem kawałki - Makira records, a album ma się nazywać VA - Postcards of Memories. To jest moim zdaniem coś ciekawego i nowego, a DUSTLA to moim zdaniem kopia OWLSA (nawet nazwy podobnie wyglądające). Ale to tylko moje zdanie i nikt nie musi się z nim zgadzać.
  • Excention23 lipca 2013, godz. 15:26
    UcieX, wydaje mi się że krótko znasz Dustle i jej historie skoro twierdzisz że jest w jakimś stopniu kopią OWSLI. Proponuje Ci abyś nie brał dalej udziału w tej dyskusji żeby bardziej się nie pogrążać, no chyba że użyjesz choćby wujka Google do wyszukania głębszych informacji na temat tej wytwórni, bo widzę że Twoja wiedza a niej jest niestety bardzo marna. Pozdrawiam!

    Dodam tylko tyle- We Are DUSTLA.
  • M Kordowiak23 lipca 2013, godz. 15:35
    Widzisz mylisz się. Bo to właśnie label powinien zajmować się promocją, od tego w końcu są.
  • greit23 lipca 2013, godz. 17:16
    kiedy ludzie się nauczą, że forum jest od wyrażania swojej opinii na dany temat, a nie od atakowania innych ludzi, którzy właśnie swoja opinię wyrażają?
  • djmva9623 lipca 2013, godz. 23:51
    A przypadkiem Allusion Rec. nie był też własnością Nishina?
  • Jerycho198824 lipca 2013, godz. 11:26
    Excention nie wiem czy przypadkiem sam się nie pogrążyłeś swoją wypowiedzią... Mnie osobiście i mniemam, że UcieXa też nie interesuje za bardzo historia powstania labelu, dlaczego powstał i jaki jest jego nazwijmy to cel istnienia na rynku. Interesuje mnie muzyka, a tutaj w całości zgadzam się z wypowiedzią UcieXa. Label ten moim zdaniem niczym szczególnym się na rynku nie wyróżnia. Zaznaczam przy tym, że to moja osobista opinia i nie musisz się z nią zgadzać ;)
  • mcdj8724 lipca 2013, godz. 14:24
    Zawsze miło kiedy rodakom się układa, niech się rozwijają.

    Szkoda, że osoby które bezpośrednio identyfikują się z wytwórnią prezentują poziom wypowiedzi jak na załączonym obrazku. PR-owo to nie pasuje i trochę pachnie gimbazą.

    http://oi41.tinypic.com/21dhnc4.jpg
  • Basskick8424 lipca 2013, godz. 18:47
    Troche mi wstyd czytajac wasze wypowiedzi.
    DUSTLA to jeden z lepszych labeli tego typu muzyki na ta chwile,
    sprawdzcie sobie ich katalog, wydawali takich artystow jak Alex Mind, receptor czy teddy killerz.
    mcdj87 masz bledne informacje, bo z tego co wiem, A&R w DUSTLA to Kai, wlasciciel sieci MA.
    A jedyni polacy pracujacy w tej wytworni to Nishin i ak9 ale co do ak9 nie jestem do konca pewny bo chyba skupil sie na swojej karierze muzycznej. (Nie mam potwierdzonych informacji na ten temat, mowie tylko to co czytalem w wywiadach i na publicznych profilach DUSTLA, sledze ta wytwornie odkad wydali album WE ARE DUSTLA i jestem pod wrazeniem.)

    "Jerycho1988 Label ten moim zdaniem niczym szczególnym się na rynku nie wyróżnia. "

    - Zartujesz? jaki inny label wpadl by na taki pomysl jak Unlocked, gdzie ludzie moga sciagac utwory za darmo, a jednoczesnie kupowac je w sklepach internetowych: http://unlocked.dustla.com/about/
    Albo moze znasz inna wytwornie ktora codziennie udostepnia porady dla producentow, i to nie od byle jakich artystow, i nie byle jakie porady.

    "UcieXwczoraj, godz. 15:17
    @ M Kordowiak
    Ale każdy label tak robi (oprócz spamowania newsletterami) :) To czy zostanie dany materiał zagrany i wypromowany nie zależy już zazwyczaj od profesjonalizkmu wytwórni, a od DJ'i, czy dany materiał im się spodoba, więc często od szczęścia ;)"

    - Na prawde myslisz ze support tracka przez DJ'a to jest szczyt promocji? ty w ogole wiesz co to jest promocja?
    Wydaje mi sie ze wysylanie promowek do dji to jest podstawa, i nie ma nic wspolnego z prawdziwa promocja.

    Wydaje mi sie ze jestescie zapatrzeci w samych siebie, nic nie osiagneliscie poza pisaniem komentarzy na FTB i to was kiedys zgubi, albo moze nie znacie angielskiego? i komentujecie od tak zeby tylko cos napisac, bo nie zrozumieliscie celu tej dzialnosci. Na prawde zal mi was, zal mi was jeszcze bardziej kiedy widze ile ludzi z zagranicy wspiera ta wytwornie, pod kazdym artykulem czy wywiadem widzialem jedynie pozytywne komentarze, a przy pierwszym artykule na FTB juz sie cos komus nie podoba.
    Niech zgadne, pewnie produkujecie muzyke techno, nigdy nie zarobiliscie na tym pieniedzy, nigdy nie zagraliscie na duzym evencie, i nigdy nic nie osiagneliscie w zyciu, prawda? Wiec zrobcie cos z tym, zajmijcie sie soba, bo te wasze komentarze sa na prawde bez sensu.
    I nie wylatujcie mi z tym ze po to jest opcja komentowania zeby wyrazic swoja opinie, oczywiscie, ja tez to robie w tej chwili, ale wasze komentarze sa na prawde bez sensu.
  • djmva9624 lipca 2013, godz. 19:35
    @mcdj87
    1. Ścibor nie jest raczej związany z Dustla więc PR go nie dotyczy.
    2. Wolę takie jego szczere wypowiedzi a nie sztywne PRowe pieprzenie.
    3. To co akurat napisał o tych ambitnych to akurat prawda.
  • mcdj8724 lipca 2013, godz. 21:04
    @djmva96
    1. W jego fb profilu jest wyraźnie zaznaczone, że jednak coś wspólnego ma.
    2. W porządku, każdy woli co innego, jednak elementarna kultura obowiązuje każdego, a zwłaszcza kogoś, kto w tym przypadku publicznie identyfikuje się z danym brandem. Szczerość tak - chamstwo nie :)
    3. Nikt mu własnego zdania nie odbiera, jedynie forma wyrazu pozostawia niesmak.

Zarejestruj się i zaloguj, aby dodać komentarz...
Komentarze (20)