Forum FTB.pl / Jakie Monitory Studyjne wybrać ??

Tematyka ogólna
klubowicz
MainEvent 26 grudnia 2009, godz. 13:13
Witam serdecznie, proszę Was o pomoc w wyborze monitorów studyjnych , już sobie upatrzylem listę spośród można wybrać bo jestem ograniczony do 1000 pln. Mam kartę dźwiękową e-mu 0202 usb powiedzcie z jakimi monitorami karta ta może tworzyć najoptymalniejszy zestaw.
Pozdrawiam serdecznie liczę na Waszą pomoc!

oto moja lista :
1/ fostex PM 0.4 white
2/ alesis M1 active 520
3/ m-audio studiophile BX 5a deluxe
4/ sinn7 DieBox5 white

prosze jeszcze raz o porady ;)
MainEvent
klubowicz
budi22 26 grudnia 2009, godz. 13:58
m-audio ale BX8a jeśli już. używki dorwiesz za 1200 zł, a 8 cali da Ci wystarczający bas, którego przy 5' może brakować.
klubowicz
MainEvent 26 grudnia 2009, godz. 15:26
Kłopot w tym że ogranicza mnie 1000 zł. ;(
klubowicz
Igor Warzocha 26 grudnia 2009, godz. 21:03
Kup jedna a lepsza kolumne... Stereo sprawdzisz se w sluchawkach czy hi fi
klubowicz
DeSigner 27 grudnia 2009, godz. 22:57
de:Synth

Z całym szacunkiem ale złotemu klubowiczowi takich bzdur chyba nie przystoi pisać...:/
Odnośnie pytania,
Ja myślę że dłużej bym się nie zastanawiał i brał Alesisy
Sprawdź też Yamaszki HSM50 lub HSM80 i obadaj też KRK rokity, tylko jakies starsze modele niż g2 - bo one przekraczają budżet.

Rozumiem że do produkcji muzycznej?
klubowicz
Igor Warzocha 27 grudnia 2009, godz. 23:55
stary, nie wiem czy widzisz, ale "złoty klubowicz" wiele tutaj nie znaczy, zresztą jak na wszystkich forach - to tylko ranga.

a bzdura nie bzdura - może ja dziwny jestem ale w odsłuchach od stereofonii ważniejsze jest pasmo. i nie musisz mi wierzyć, a ja nie musze nikomu udowadniać, starczy głupia rozmowa w sklepie ze sprzedawcą, pogadanka z producentem muzycznym (i nie mowie tu o lansujących się poszerzaczem ozona czy imagerem wavesów, tylko o fachowcach) czy setki godzin lektur dyskusji na forach podobnych do tej. wniosek z nich jest jeden: poniżej okolic 1500 za pare, nie kupisz przyzwoitych monitorów. jak wcześniej - możesz sie nie zgodzić... trudno

proponuje raczej dyskusje na temat: czy pasmo powyżej 20khz ma wpływ na brzmienie niższych części spektrum. tutaj można polemizowac i zastanawiac sie ktory monitor wybrac pod tym wzgledem

za 1000 zł góra to gówno a nie pasmo będzie.

nawet yamaszki 50 przekraczają budżet.
klubowicz
DeSigner 28 grudnia 2009, godz. 01:26
OK OK "Złoty Klubowicz" - ja się tutaj nie znam co ma znaczenie a co nie - może faktycznie nic nie znaczy, ale przeczytałem wcześniej Twój artykuł o książkach dla produkcji i potem tutaj takie coś widzę, to się zdziwiłem.

No nijak nie idzie się z Tobą zgodzić - lepiej kupić jeden monitor za 1000-1500 i tak naprawdę nie móc robić nic(na słuchawkach to się tylko panorame powinno robić) czy jednak kupić chociażby te Alesisy na których można solidnie w domowych warunkach pracować?

I jeszcze jedno - co mi z "dobrego" odczytu słuchowego z jednego monitora? (prawy lub lewy) najpierw mam sobie monitorować lewy kanał a potem przełączać na prawy? :) w myślach sobie wszystko układać, wracać do projektu i wprowadzać poprawki? :) Czy proponujesz dawać w mixie wszystko na środek?

Co do <20khz - a po co komu takie extrymalne przenoszenie w domu, skoro i tak wszystko co jest mniejsze od 30, na starcie się wywala bo to tylko mix muli? :)
VIP
Hydro Aquatic 28 grudnia 2009, godz. 02:36
Ja robię na słuchawkach i jest za***iście, po co monitory?
klubowicz
Igor Warzocha 28 grudnia 2009, godz. 09:16
"No nijak nie idzie się z Tobą zgodzić - lepiej kupić jeden monitor za 1000-1500 i tak naprawdę nie móc robić nic(na słuchawkach to się tylko panorame powinno robić) czy jednak kupić chociażby te Alesisy na których można solidnie w domowych warunkach pracować?"

Sam sobie przeczysz - jak ja pisalem o sprawdzaniu panoramy na słuchawkach lub hi-fi to mnie wysmiałeś... Czy kupisz jeden monitor czy dwa - zagrają one tak samo jeśli chodzi o PASMO. I nie rozumiem co to znaczy "nie móc robić nic". Zrobisz wszystko poza sprawdzeniem panoramy.

"I jeszcze jedno - co mi z "dobrego" odczytu słuchowego z jednego monitora? (prawy lub lewy) najpierw mam sobie monitorować lewy kanał a potem przełączać na prawy?"

Po raz kolejny - wyśmiewasz sam dokładnie nie wiedząc. Sygnał na masterze przełączasz w mono i mixujesz w mono. Ja problemów nie widze, bo najważniejsze żeby mix grał w monofonii, wbrew obiegowej opinii laików. Stereofonia nie jest mniej ważna, ale zdziwisz się jak zrobisz kawałek i jakiś klub zagra go w mono, bo taki będzie miał soundsystem. Ludzie wyjdą i stwierdzą "łeee jaka kaszane grał, jak to w ogole brzmiało", bo nie chciało Ci się sprawdzić czy nie ma problemów z fazą

" w myślach sobie wszystko układać, wracać do projektu i wprowadzać poprawki? Czy proponujesz dawać w mixie wszystko na środek?"

Szczerze mówiąc - w myślach. Czytałem kiedyś teorię, że najlepiej panoramę składać w mono... Wtedy słyszysz hmmm ciężko opisać słownie... Masz większą kontrolę nad głośnością poszczególnych dźwięków. Bo pokrętło panoramy to nic innego jak zmiana głośności poszczególnych kanałów. Układając stereo w mono, paradoksalnie łatwiej nam uzyskać przestrzenny mix - nie ma opcji przeładowania środka. Trudno to wyjaśnić, ale warto spróbować.
klubowicz
DeSigner 28 grudnia 2009, godz. 11:54
Za nic nie wyobrażam sobie robienie mixu w mono, następnie w finalnej fazie dopiero rozbijania go na stereo. Mimo to dzięki za wymiane zdań.

Pozdrawiam
VIP
tjam 4 stycznia 2010, godz. 13:20
Z w/w odsłuchów wybrałbym Alesis M1 active 520 - reszta jest dla mnie niewiadomą. Obowiązkowo jednak potrzebny będzie alternatywny odsłuch.

Pozdrawiam
klubowicz
Matt Foolhardy 5 stycznia 2010, godz. 17:10
Co wy p*******cie.
Zanim kupisz, pojdz do sklepu, wez reference track i swoje jesli masz, zobacz czy Ci pasuja i porownaj z innymi na celowniku. Standardowym nieformalnym punktem wyjsciowym jest cena powyzej 1500zl. Ponizej tej bariery nie polegalbym na zadnych odsluchach.
W duzej mierze zalezy to i tak od warunkow akustycznych pomieszczenia w jakim chcesz mixowac. Cos co kupisz w sklepie, moze i tak brzmiec inaczej w studiu czy w domu gdzie zamierzasz pracowac.
Zamiast kupowac 2ie rozne pary odsluchow, mozna zarowno, polegac na odsluchach+car audio+cd player+home cinema system czy cos podobnego. Jesli w jednym z tych systemow twoj track brzmi niepewnie, tzn ze musisz wlozyc wiecej pracy w mix.
Ja dzialam na KRK Rokit RP8 G2, i uwazam ze to jest rozsadne minimium.
Gdybym mial okazje kupic drozsze, nie kupilbym z tego wzgledu ze moje pomieszczenie nie jest perfekcyjne. I tak potrzeba czasu zeby nauczyc sie tego co monitory Ci graja.
Jesli gdybym mial akustycznie perfekcyjne pomieszczenie i pieniadze, napewno wybralbym Event Opal, lub Focal Twin 6 BE, a jako main monitors zlecilbym stworzenie odsluchow specjalnie pod wymiary pomieszczenia. No i jesli robiac muze klubowa, im wiekszy bass drive, tym lepiej, ponizej 8 cali nie ma co schodzic, bo bass ktory chcemy uzyskac w klubie po prostu nie bedzie przetworzony na mniejszych monitorach.

Jesli chodzi o budzet to:

KRK Rokit RP8 G2
Mackie MR8
Yamaha HR80

lub tansze:

ESI nEar08 EXperience

nie polecalbym Alesisow, slyszalem jak graja i nie podpsowal mi szczegolnie bass end.

Pozdro

12 wpisy

1