Forum FTB.pl / echo w fl studio problem

Tematyka ogólna
klubowicz
bles 40 17 stycznia 2010, godz. 15:38
Mój problem polega na tym że nie mogę zdjąć echa z pobranego tonu czy ktoś wie jak to się robi?Napiszcie proszę bo kombinuje , kombinuje i bez efektu.Proszę o proste wyjaśnienia i pozdrawiam.
klubowicz
@DeK 17 stycznia 2010, godz. 15:59
Proste wyjaśnienie - chyba nie da sie tego zrobić ^^
VIP
Hydro Aquatic 17 stycznia 2010, godz. 16:03
Co masz na myśli przez "zdjąć echa z pobranego tonu"?
klubowicz
At_Love 17 stycznia 2010, godz. 16:18
jakiś samel by się przydał
klubowicz
bles 40 17 stycznia 2010, godz. 20:34
FL studio 8 proponuje gotowe tony typu PIANO,ORGAN czy PAD.Dżwięki te można poddawać jeszcze synntezie,problem polega na tym że prawie wszystkie po zakończeniu brzmienia,emitują jeszcze jakiś pogłos(echo).Sądziłem że można to jakoś zniwelować,bo nie zawsze to echo w szybkim rytmie da się słuchać.Co więc zrobić? Może macie jakieś pomysły. PS. chyba zjem tą truskawę!
klubowicz
BastianSalbart 17 stycznia 2010, godz. 21:28
Może Fruity Slicerem potraktować? :)
klubowicz
Falcon Vanguard 18 stycznia 2010, godz. 07:34
Nie wiem co w tym wypadku da Silicer :/ ... Zbyt mało informacji podajesz ale spróbujmy:

1. Na MASTER masz wrzucony DELAY
2. Każda z w tyk (w zależności jakich używasz) ma w sobie DELAY (patrz po zakładkach)
3. Przyszła wróżka zębowa, machnęła DELAY na wszystkie VST i se poszła :P
klubowicz
BastianSalbart 18 stycznia 2010, godz. 17:25
wale na pałe propozycjami bo nie wiem o co Ci naprawde chodzi. Może to masz na myśli http://www.speedyshare.com/files/20412017/scr[...] bo jak dla mnie to to są gotowe tony :P
klubowicz
LosKocurros 18 stycznia 2010, godz. 18:45
mi się wydaje że kolega ma sampla na który jest już delay nałożony i chce go zdjąć, czyż nie ?
klubowicz
Falcon Vanguard 18 stycznia 2010, godz. 18:51
No to z tego co się orientuje tot o są WAV'y - Czyli juz z tego od tak sobie DELAY (echa) nie usuniesz :/ To tak jak byś chciał obrazek JPG rozdzielić na warstwy :/ Ale jest nadzieja - Może ci pomoże MELODYNE ...
klubowicz
MirK.O Tears 18 stycznia 2010, godz. 19:41
Nie chodzi o jakieś zewnętrzne echa, reverby tylko o wybrzmiewanie danej próbki. O to żeby próbka nie była odtwarzana dalej po "spuszczeniu palca z klawisza". O to chodzi?

Dalej niech się wypowiadają FLowcy jak to zrobić, bo ja to już bardzo nie pamiętam jak on wygląda: :P
O ile mnie pamięć nie myli musisz uruchomić obsługę obwiedni czasowej (time/tns envelope) i odpowiednio ją sobie ustawić. Chodzi głównie o 'pokrętło' rel (release), które odpowiada za wybrzmiewanie po "spuszczeniu palca z klawisza".

Można też Łopatologicznie: wrzucasz poszczególne próbki na przebieg czasowy (tam próbki wyświetlają się w postaci fal, nie gdzie patterny) i odpowiednio je przycinasz.
klubowicz
bles 40 18 stycznia 2010, godz. 20:56
Właśnie chodzi mi o to o czym pisze Mir.O żeby po spuszczeniu palca z klawisza nastąpiła cisza ,próbowałem w DELAY ale bez skutku .Na rzazie doszedłem do tego że przenoszą próbkę do EDISONA a tam obcinam wybrzmiewanie, ale to rozwiązanie nie jest zbyt komfortowe. Na razie szukam dalej.
klubowicz
MirK.O Tears 18 stycznia 2010, godz. 21:17
Tu jest screen gdzie szukać to o czym pisałem :P

http://www31.zippyshare.com/v/36386133/file.h[...]
klubowicz
Mike Storm 24 stycznia 2010, godz. 16:02
Jeżeli to wav lub inny sampel to robi się to zupełnie inaczej. Zaznaczasz na channel settings use loop points, kręcisz lekko pokrętłem crs (tak o 0,1 % żeby pokazały się czerwone kreski na początku i na końcu sampla) i to wszystko.
klubowicz
MirK.O Tears 24 stycznia 2010, godz. 16:29
Ale to nie jest najlepsze rozwiązanie bo przy dłuższym "przytrzymaniu klawisza" zapętla się sampel.
"Use loop point" raczej służą to zaznaczenia fragmentu sampla odpowiadającego za "sustain".

Odsyłam do jakiś informacji na temat obwiedni ASDR i syntezie na bazie próbek.

16 wpisów

12następne